Dag 6 - Min tro

Jag tror på andar
Folk har ju sett andar, alltså flera miljoner människor i hela världen. Vi vet inte om det är sant, men varför ljuga? Och det finns ju medium man kan ringa hem, dom kommer och pratar med andarna, och ta reda på vad dom heter och hela köret. Jag tror verkligen på det här med andar. Visst det finns säkert grymt många som bara låtsas se, och kunna prata med andar för pengarnas skull. Men jag tror på det.
-
Jag tror inte på liv efter döden
Efter döden tror jag att man bara slutar existera. Jag tror att det finns andar, men ändå inte liv efter döden. Jag tror att döden är som en evig sömn, fast man andas inte.
-
Jag tror de inte på himlen, för himlen är orättvis
För tillex. om du skulle gifta dig med en kille när du är 20, ni får barn och är jätte lyckliga. Oså poff dör han en dag. Du sörjer ett tag, sen träffar en ny och gifter dig med honom. Så poff dör han oxå. Efter några år dör du. Väl i himlen, vad gör du?  Vem av dom väljer du att dela din evighet med? Det blir orättvist mot den ena.
-
Jag tror på skyddsänglar.
Jag tror på kärlek och hat.
Jag tror inte på mumier,
monster och påskharen.
Jag tror liite på tomten,
han har kanske funnits nån gång.
Jag tror på andar
Folk har ju sett andar, alltså flera miljoner människor i hela världen. Vi vet inte om det är sant, men varför ljuga? Och det finns ju medium man kan ringa hem, dom kommer och pratar med andarna, och ta reda på vad dom heter och hela köret. Jag tror verkligen på det här med andar. Visst det finns säkert grymt många som bara låtsas se, och kunna prata med andar för pengarnas skull. Men jag tror på det.
-
Jag tror inte på liv efter döden
Efter döden tror jag att man bara slutar existera. Jag tror att det finns andar, men ändå inte liv efter döden. Jag tror att döden är som en evig sömn, fast man andas inte.
-
Jag tror de inte på himlen, för himlen är orättvis
För tillex. om du skulle gifta dig med en kille när du är 20, ni får barn och är jätte lyckliga. Oså poff dör han en dag. Du sörjer ett tag, sen träffar en ny och gifter dig med honom. Så poff dör han oxå. Efter några år dör du. Väl i himlen, vad gör du?  Vem av dom väljer du att dela din evighet med? Det blir orättvist mot den ena.
-
Jag tror på skyddsänglar.
Jag tror på kärlek och hat.
Jag tror inte på mumier,
monster och påskharen.
Jag tror liite på tomten,
han har kanske funnits nån gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0